Pentru ca este un trend sa-ti creezi propriul blog, ne-am gandit ca ar fi constructiv sa-l avem si noi pe-al nostru, iar dvs. accesandu-l puteti intra in posesia unor informatii si imagini in ceea ce ne priveste.
Scurt istoric.
Dar mai intai sa ne prezentam in cateva cuvinte. Am inceput sa functionam imediat dupa Revolutia din 1989, fiind prima gradinita particulara cu predare in lb. germana din judetul Brasov. Exodul sasilor transilvaneni a lasat un gol de cadre si parca o tendinta de pierdere a limbii, obiceiurilor si traditiilor. Din dragoste si mult respect pentru copii ne-am hotarat sa perpetuam, in primul rand, limba apoi traditiile si obiceiurile germane din zona. Ce poate fi mai frumos, mai pretios decat sa lucrezi cu copii?
Finantarea gradinitei s-a facut inca de la infiintare din surse proprii.
Cine suntem noi?
Noi suntem educatorii, cei care modeleaza puiul de om precum olarul bucata de lut. Nimic nu-i usor, dar cand o faci cu dragoste, cu daruire si multa responsabilitate, individualitatea copilului incepe sa se transforme, lucru migalos si de durata, caci ceea ce este pretios in timp si cu migala se face.
Meseria de dascal presupune multa dragoste si daruire, perseverenta, o lupta continua cu propriile bariere, dar mai ales cu cele impuse. A avea grija de copilul dvs. este un parteneriat pe care-l respectam si pretuim!
Personalul nostru este calificat, cu studii medii in dezvoltare, universitare si post universitare efectuate in tara si Germania, in domeniul psiho-pedagogic.
Ce putem face cu copiii?
In primul rand sa-i iubim, sa-i respectam, sa-i incurajam, protejam, invatam, sa incercam pentru o clipa sa fim ca ei, sa putem privi prin ochii lor lucrurile drept, fara ocolisuri, fara minciuni, sa-i pregatim pentru maine.
Intr-un cuvant o dezvoltare globala si individuala a copiilor din punct de vedere psihic-fizic, al dezvoltarii capacitatii cognitive si de limbaj, al motricitatii, precum si dezvoltarii socio-emotionale si comportamentale.
In grdinita noastra individualitatea fiecarui copil este respectata si incurajata!
Obiective.
Obiectivul principal al gradinitei este pe departe, admiterea in proportie de 100% (daca este posibil) a copiilor prescolari la scolile cu predare in limba germana, ca limba materna.
Se urmareste evitarea rutinei astfel incat prin activitatile instructiv-educative, copilul capata informatii suficiente pentru varsta sa in lb. germana, isi formeaza priceperea de a se exprima corect si de a participa activ la procesul cunoasterii unei limbi straine.
Prioritati educative:
- in primul rand o relatie educator-parinte deschisa, apropiata, interactiva ( implicarea parintilor in proiecte educative si evenimente festive ocupa un loc important in conceptul nostru pedagogic);
- dezvoltarea imaginatiei copiilor, indemanarii, logicii;
- socializarea copiilor;
- cultivarea prieteniei si afectiunii fata de colegi, prieteni;
- dezvoltarea unei gandiri pozitive si sintetice inca din copilarie;
- diferentierea intre bine si rau;
- definirea caracterului si personalitatii copiilor;
- dezvoltarea stimei de sine, capacitatii de luare a deciziilor ca si a responsabilitatii;
- incurajarea si dezvoltarea propriilor interese si aptitudini;
- nu in ultimul rand predarea intensiva a limbii germane folosind metode de predare moderne, creative si materiale de calitate in limba germana si romana
- si dezvoltarea de activitati instructiv-educative, atractive si variate care sa le stimuleze curiozitatea si dorinta de a invata.
De asemenea gradinita organizeaza lectii deschise pentru a verifica insusirea cunostintelor la gradinita si posibilitatea de a le prezenta. Participarea parintilor la lectia deschisa stimuleaza emotiile si interese comune si intareste sentimentul participarii la un proces instructiv-educativ de calitate. Se realizeaza astfel o punte de legatura intre cele 2 trepte de invatare prescolara si scolara.
Activitatea instructiv-educativa.
Gradinita noastra este o institutie al carui program bine structurat cuprinde ariile curriculare ale M.E.C., adaptat in functie de varsta la nevoile si abilitatile fiecarui copil.
Tipuri de activitati conform programei:
- educatie muzicala;
- educatie fizica;
- educatie artistico-plastica;
- educatie practica si elemente de activitate casnica;
- educatie pentru societate;
- activitati matematice;
- educatia limbii (invatarea lb. germane in principal);
- cunoasterea mediului (prin efectuarea pe teren a lectiilor educative);
- educatie rutiera;
- etc.
Activitati extracurriculare:
- vizionarea de spectacole-teatru si circ (prin participarea trupelor din zona si tara);
- plimbari in aer liber, excursii;
- activitati libere in curtea incintei;
- organizarea de serbari cu diferite ocazii (Skt. Martin, serbare Craciun, carnaval, 8. Martie, Ziua Europei, Ziua Copilului, serbare de sfarsit de an scolar...);
- iesiri la salina;
- etc.
Activitati optionale (asigurate de profesori cu experienta in domeniu si cu bogat palmares la activ):
- dans sportiv;
- pictura si
- muzica.